
AUDI
urQUATTRO
VÝROBCE Audi
MODEL urQuattro
BARVA Alpine White
ROK VÝROBY 1986
STAV KM 205 000 km
PALIVO Natural 98
MOTOR 2.1 turbo I5
VÝKON 200 PS / 270 Nm
PŘEVODOVKA 5-st. manual
PŮVOD Německo
CENA Připravujeme
O NAŠEM AUTĚ
Vozidlo připravujeme do prodeje.
HISTORIE
Audi urQuattro, často označované jednoduše jako "Quattro", bylo v roce 1986 již etablovanou ikonou, která změnila svět sportovních automobilů i motorsportu. Vůz byl poprvé představen veřejnosti už v roce 1980 na ženevském autosalonu, ale právě modely z pozdějších let, včetně roku 1986, představují vrchol evoluce tohoto revolučního kupé. Audi Quattro vzniklo jako výsledek experimentu s pohonem všech kol ve vozech, což bylo v té době u sportovních automobilů velmi neobvyklé, a v roce 1986 už šlo o technicky vyspělý vůz s řadou modernizací, včetně nového systému řízení diferenciálu.
Co dělá Audi urQuattro tak vzácným a výjimečným, je právě jeho pohon všech kol quattro – technologie, která se stala synonymem pro Audi a znamenala zásadní převrat nejen v rallye, ale i ve vývoji silničních vozů. V době, kdy většina sportovních automobilů spoléhala na zadní pohon, nabídlo Quattro bezkonkurenční trakci a stabilitu v jakýchkoli podmínkách. Tento vůz se stal základem pro homologaci závodních speciálů skupiny B, které dominovaly rallye scéně a pomohly Audi získat status technologického lídra.
Závodní verze Audi Quattro slavila obrovské úspěchy na světové rallye scéně, zejména v první polovině 80. let. Audi se s tímto vozem stalo prvním týmem, který vyhrál mistrovství světa v rallye (WRC) s vozem s pohonem všech kol. V roce 1982 získalo Audi titul v Poháru konstruktérů a o rok později i v Poháru jezdců zásluhou Hannu Mikkoly. V roce 1984 si Audi připsalo historický double, když vyhrálo oba tituly, a legendární jezdkyně Michèle Mouton se stala první ženou, která vyhrála podnik mistrovství světa v rallye. Quattro změnilo pravidla hry a donutilo ostatní výrobce adaptovat pohon všech kol, čímž přepsalo historii rallye navždy.
Pod kapotou modelu z roku 1986 se nachází přeplňovaný pětiválec o objemu 2,1 litru s výkonem 200 koní a točivým momentem 285 Nm. Díky turbodmychadlu a systému pohonu všech kol zvládá Quattro zrychlení z 0 na 100 km/h za přibližně 6,7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti kolem 220 km/h. Převodovka byla pětistupňová manuální, přičemž v tomto roce Audi zavedlo i elektronické ovládání centrálního a zadního diferenciálu, které umožňovalo jejich uzamčení přímo z kabiny vozu.
Audi urQuattro se vyrábělo mezi lety 1980 a 1991, přičemž celkem vzniklo jen kolem 11 500 kusů. Ročník 1986 je považován za jeden z nejvyladěnějších díky kombinaci původního designu a technických vylepšení. Tento vůz nejenže odstartoval éru pohonu quattro, ale zároveň ukázal, že technologie z motorsportu mohou úspěšně fungovat i v každodenním provozu. Díky své revoluční konstrukci, závodním úspěchům, limitovanému počtu a historickému významu patří Audi urQuattro mezi nejikoničtější sportovní vozy 80. let.
Kontaktujte nás
Líbí se vám jedno z našich aut nebo máte zájem o naše profesionální služby? Vyplňte prosím formulář níže a my se vám obratem ozveme. Pokud raději komunikujete po telefonu, tak se nám ozvěte na číslo: +420 775 140 895