
BMW
M3 Coupé (E46)
VÝROBCE BMW
MODEL řada 3 (E46)
EDICE M3
ROK VÝROBY 2001
STAV KM 84 588 km
PALIVO Natural 98
MOTOR 3.2 I6 (S54)
VÝKON 343 PS / 365 Nm
PŘEVODOVKA 6-st. manuální
PŮVOD Německo
CENA Na vyžádání
O NAŠEM AUTĚ
Naše auto bylo jako nové dodané v Německu v únoru 2001 autorizovaným prodejcem BMW Auto-Zentrum Witten.
Specifikace zahrnuje lakování Phoenixgelb, černý kožený interiér, 18” disky M Styling 67, navigační systém, xenonové světlomety a el. ovládaná přední sedadla s výhřevem.
Vozidlo bylo servisováno výhradně v autorizované síti servisů BMW, veškeré záznamy jsou vedené v online i offline servisní knize a k vozidlu jsou i faktury o provedených pracích.
Karoserie je originální a vozidlo nebylo nikdy lakováno, všechna okna jsou původní včetně čelního a karoserie nenese známky poškození.
Jedná se o vozidlo ve výjimečném stavu s kompletní a transparentní historií včetně původních knížek a katalogů a je vhodné pro nadšence a sběratele vozidel BMW M.
HISTORIE
BMW M3 E46 z roku 2001 je jedním z nejikoničtějších sportovních vozů začátku 21. století a pro mnohé fanoušky značky představuje zlatý standard řady M3. Tento model byl poprvé představen na Frankfurtském autosalonu v roce 1999, přičemž výroba oficiálně začala v roce 2000 a pokračovala až do roku 2006. Vůz byl postaven na platformě čtvrté generace řady 3 (E46), ale oproti standardním modelům nabízel zcela přepracovanou techniku a výrazně sportovnější charakter.
Srdcem M3 E46 je atmosférický řadový šestiválec o objemu 3,2 litru s označením S54, který v době svého uvedení patřil mezi nejlepší motory své třídy. Nabízel výkon 252 kW (343 koní) při 7 900 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 365 Nm. Díky tomu vůz zvládl zrychlení z 0 na 100 km/h za přibližně 5,1 sekundy. Motor byl známý svou ochotou jít do otáček a lineárním průběhem výkonu, což z něj dělalo ideální jednotku pro sportovní jízdu. Kromě šestistupňové manuální převodovky byl v nabídce také systém SMG (Sequential Manual Gearbox), tedy sekvenční převodovka s elektrohydraulickým řazením, který však nebyl mezi nadšenci tak oblíbený kvůli své někdy nevyzpytatelné odezvě.
Podvozek M3 byl výrazně přepracován a zpevněn oproti běžné E46. Využíval hliníkové komponenty zavěšení a širší rozchod kol, což zlepšovalo ovladatelnost a stabilitu ve vysokých rychlostech. Mezi zajímavé technické detaily patřil také mechanický samosvorný diferenciál, který zajišťoval lepší přenos síly na zadní kola, zejména při sportovní jízdě v zatáčkách. Vůz byl vybaven systémem DSC (dynamická kontrola stability), který však bylo možné zcela vypnout, což ocení zejména puristé hledající neředěný zážitek z jízdy.
M3 E46 se vyráběla jako kupé a kabriolet, přičemž kupé verze si rychle získala kultovní status. Design vozu se vyznačoval rozšířenými blatníky, agresivním nárazníkem, čtyřmi koncovkami výfuku a typickými M zrcátky. Uvnitř pak nabídl sportovní sedadla, specifické prvky interiéru a volant s logem M.
Mezi méně známé zajímavosti patří například to, že motor S54 má povrch válců potažený speciální nikasilovou úpravou pro snížení tření, a že v roce 2003 BMW vyrobilo i limitovanou edici M3 CSL, která byla ještě lehčí, výkonnější a ještě více zaměřená na jízdu po okruhu. Kromě toho se E46 M3 vyznačovala velmi vyváženým rozložením hmotnosti 50:50 mezi přední a zadní nápravu, což významně přispělo k jejím jízdním vlastnostem.
BMW M3 E46 je dnes velmi ceněným youngtimerem, jehož hodnota stále roste, zejména u dobře udržovaných kusů s manuální převodovkou a nízkým nájezdem. Je považována za poslední „analogovou“ M3 před nástupem modernějších, ale více digitálně řízených generací.
Kontaktujte nás
Líbí se vám jedno z našich aut nebo máte zájem o naše profesionální služby? Vyplňte prosím formulář níže a my se vám obratem ozveme. Pokud raději komunikujete po telefonu, tak se nám ozvěte na číslo: +420 775 140 895