BMW

M5 (E39)

VÝROBCE BMW

MODEL M5 (E39)

BARVA Le Mans Blue

ROK VÝROBY 1999

STAV KM 160 000 km

PALIVO Natural 98

MOTOR 4.9 V8 (S62)

VÝKON 400 PS / 500 Nm

PŘEVODOVKA 6-st. manuální

PŮVOD Německo

CENA Připravujeme

O NAŠEM AUTĚ


Vozidlo připravujeme do prodeje.

HISTORIE


BMW M5 generace E39 bylo oficiálně představeno v roce 1998 na ženevském autosalonu a do prodeje vstoupilo jako modelový rok 1999. Tento model znamenal obrovský technologický i výkonnostní skok oproti předchozí generaci E34. E39 M5 se stala prvním M modelem s motorem V8. Design vozu byl decentní, elegantní a současně svalnatý – typicky německý přístup ke sportovní eleganci. M5 E39 se rychle stalo měřítkem mezi sportovními sedany a dodnes je považováno za jedno z nejlepších aut, která kdy BMW vyrobilo.

Hlavní síla M5 E39 však spočívala v tom, že dokázalo nabídnout supersportovní výkony v nenápadném a plně praktickém balení. Šlo o auto, které dokázalo pohodlně absolvovat dlouhé cesty na dálnici a zároveň bez problému držet krok s tehdejšími exoty na závodním okruhu nebo alpských průsmycích.

Pod kapotou M5 E39 se nacházel atmosférický pětilitrový vidlicový osmiválec s označením S62. Tento motor produkoval 400 koní (294 kW) při 6600 ot./min a točivý moment 500 Nm při 3800 ot./min. Spojen byl s šestistupňovou manuální převodovkou Getrag a pohonem zadních kol. Motor byl vybaven systémem proměnného časování ventilů Double VANOS a jednotlivými klapkami sání pro každý válec, což přispívalo k okamžité odezvě na plyn a nezaměnitelnému zvuku. Výkony byly na svou dobu působivé – zrychlení z 0 na 100 km/h trvalo jen 5,3 sekundy a maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h. Podvozek měl přepracovanou geometrii, hliníkové komponenty a adaptivní tlumiče, které umožnily M5 kombinovat komfort s přesností řízení na vysoké úrovni.

Zajímavostí u M5 E39 je její nenápadnost. Design se od běžné řady 5 lišil jen v detailech – odlišné nárazníky, disky, čtyři koncovky výfuku a jemné označení M5. V interiéru pak nechyběly sportovní sedačky, alcantara a klasický analogový styl bez nadměrné elektroniky. Díky tomu je M5 E39 často označováno za „poslední analogovou M5“, než přišel nástup elektronických pomocníků a automatických převodovek v pozdějších generacích. Výjimečná je i tím, že šlo o jedinou M5, která byla vyráběna výhradně s manuální převodovkou, což z ní dělá skutečnou lahůdku pro puristy.

BMW M5 E39 se vyrábělo od roku 1998 do roku 2003 a vzniklo celkem 20 482 kusů. Drtivá většina z nich byla prodána na americkém a evropském trhu. Díky svému mechanickému charakteru, výjimečnému motoru a nadčasovému designu se dnes řadí mezi vysoce ceněné youngtimery. Dobře zachovalé exempláře s nízkým nájezdem a originální specifikací rychle nabývají na hodnotě a stávají se vyhledávaným kouskem nejen pro sběratele BMW, ale i pro všechny, kteří hledají vrcholnou kombinaci luxusu, sportu a nadčasového stylu.

Kontaktujte nás

Líbí se vám jedno z našich aut nebo máte zájem o naše profesionální služby? Vyplňte prosím formulář níže a my se vám obratem ozveme. Pokud raději komunikujete po telefonu, tak se nám ozvěte na číslo: +420 775 140 895