HONDA

Integra Type-R (DC2)

VÝROBCE Honda

MODEL Integra Type-R

BARVA Championship White

ROK VÝROBY 1996

STAV KM 170 090 km

PALIVO Natural 98

MOTOR 1.8 I4 (B18C)

VÝKON 200 PS / 181 Nm

PŘEVODOVKA 5-st. manuální

PŮVOD Japonsko

CENA Na vyžádání

O NAŠEM AUTĚ


Vozidlo připravujeme do prodeje.

HISTORIE


Honda Integra Type-R v japonské specifikaci z roku 1996 byla veřejně představena na Tokijském autosalonu (Tokyo Motor Show) pravděpodobně v roce 1995, kdy automobilka Honda odhalila tuto vrcholnou sportovní verzi jako vrchol nabídky třetí generace Integry (kód DC2). Tento modelový rok 1996 tak přinesl vůz v jeho nezkompromitované podobě pro domácí trh. Šlo o automobil navržený s jediným cílem – nabídnout co nejčistší řidičský zážitek na silnici i závodní dráze, a to bez kompromisů typických pro běžné sportovní hatchbacky a kupé.

Pod kapotou se nacházel legendární čtyřválcový motor B18C s objemem 1,8 litru, technologií VTEC a specifickým ručním laděním každého kusu. V japonské verzi dosahoval výkonu 200 koní při 8 000 ot./min a točivého momentu 186 Nm. Motor se vyznačoval extrémně rychlou reakcí na plyn a ochotou točit se až k omezovači nad hranicí 9 000 ot./min. Síla se přenášela na přední kola přes přesnou pětistupňovou manuální převodovku se zkrácenými drahami a mechanickým samosvorným diferenciálem, což spolu s nízkou hmotností vozu kolem 1 080 kg zajišťovalo výjimečnou agilitu a trakci. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvalo přibližně 6,5 sekundy a maximální rychlost se pohybovala okolo 225 km/h.

Od běžných verzí Integry se Type-R odlišovala rozsáhlými úpravami podvozku, karoserie i interiéru. Karoserie byla továrně zpevněna přidáním bodových svárů a výztuh, odpružení dostalo tužší pružiny a sportovní tlumiče, brzdová soustava byla posílena většími kotouči a lepšími třmeny. Design doplňoval výrazný zadní spoiler, specifické nárazníky, prahové lišty a bílá 15palcová litá kola Enkei, která se stala poznávacím znakem modelu. Interiér byl odlehčen odstraněním části zvukové izolace, vybaven anatomickými sedadly Recaro, sportovním volantem Momo a titanovou hlavicí řadicí páky. Každý detail byl zaměřen na nízkou hmotnost a maximální propojení řidiče s vozem.

JDM verze Integra Type-R z roku 1996 je výjimečná nejen tím, že šlo o první sériový automobil s výkonem přes 100 koní na litr bez přeplňování, ale i svým nekompromisním zaměřením. Vyrobilo se jí omezené množství a většina zůstala v Japonsku, což z ní dnes činí mimořádně vzácný sběratelský kousek. Mezi nadšenci je ceněna pro svůj jedinečný motor, přesnost řízení, nízkou hmotnost a schopnost nabídnout pocit z jízdy, který se blíží závodním vozům. I po téměř třech dekádách od svého uvedení zůstává Honda Integra Type-R DC2 považována za jednu z nejčistších a nejlépe vyvážených předokolek v historii automobilismu.

Kontaktujte nás

Líbí se vám jedno z našich aut nebo máte zájem o naše profesionální služby? Vyplňte prosím formulář níže a my se vám obratem ozveme. Pokud raději komunikujete po telefonu, tak se nám ozvěte na číslo: +420 775 140 895