Renault

Mégane R.S. Trophy-R

VÝROBCE Renaultsport

MODEL Mégane Trophy-R

BARVA Blanc Nacré

ROK VÝROBY 2014

STAV KM 36 778 km

PALIVO Natural 98

MOTOR 2.0 turbo I4

VÝKON 275 PS / 360 Nm

PŘEVODOVKA 6-st. manuální

PŮVOD Japonsko

CENA Na vyžádání

Mám zájem

O NAŠEM AUTĚ

Vozidlo připravujeme do prodeje.

Video o našem voze

HISTORIE

Renault Mégane R.S. Trophy-R byl představen v roce 2014 jako extrémní, limitovaná a nejvýkonnější verze třetí generace modelu Mégane R.S. Světovou premiéru si odbyl v květnu 2014 a o několik měsíců později se stal senzací, když na Nürburgringu zajel nový rekord mezi sériově vyráběnými vozy s předním pohonem. Tento výkon upevnil pověst Renault Sportu jako značky, která dokáže z běžného hatchbacku vytvořit ryzí sportovní náčiní.

Pod kapotou Méganu R.S. Trophy-R se nacházel přeplňovaný čtyřválcový motor o objemu 2,0 litru (1998 cm³), který dosahoval výkonu 275 koní při 5500 otáčkách za minutu a točivého momentu 360 Nm. Síla byla přenášena výhradně na přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky a samosvorného diferenciálu typu Torsen. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvalo přibližně 5,8 sekundy a maximální rychlost činila 255 km/h. I když výkon nebyl dramaticky vyšší než u běžného modelu Trophy, skutečnou předností verze R bylo radikální snížení hmotnosti a závodní ladění podvozku.

Renault Mégane R.S. Trophy-R byl od klasického Méganu R.S. odlišen v mnoha směrech. Inženýři odstranili zadní sedadla, použili lehčí kapotu z kompozitních materiálů, titanový výfuk od Akrapoviče a skořepinová sedadla Recaro. Výsledkem bylo snížení hmotnosti o více než 100 kilogramů oproti standardnímu modelu, což výrazně zlepšilo dynamiku i chování vozu. Podvozek byl vybaven nastavitelnými tlumiči Öhlins a speciálními pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2, které zajišťovaly mimořádnou přilnavost.

Auto si vysloužilo obrovské uznání poté, co v červnu 2014 zajelo čas 7:54,36 na severní smyčce Nürburgringu, čímž se stalo nejrychlejším sériovým vozem s předním pohonem na světě. Tento rekord byl symbolem technické preciznosti a zaměření na čistý zážitek z jízdy. Renault Sport se s verzí Trophy-R nesnažil o kompromisy – šlo o vůz určený pro okruhové nadšence, který se ale dal legálně provozovat i na běžných silnicích.

Výjimečnost modelu podtrhuje i jeho exkluzivita. Renault Mégane R.S. Trophy-R z roku 2014 vznikl v limitované sérii pouhých 250 kusů, z nichž každý byl ručně sestaven v továrně Dieppe ve Francii. Díky tomu se stal vyhledávaným sběratelským kouskem a ikonou mezi hot-hatchi. Ve srovnání s běžným Mégane R.S. Trophy šlo o ještě ostřejší, lehčí a technicky vytříbenější automobil, který potvrdil, že Renault Sport patří mezi absolutní špičku ve vývoji sportovních vozů s pohonem předních kol.

Kontaktujte nás

Líbí se vám jedno z našich aut nebo máte zájem o naše profesionální služby? Vyplňte prosím formulář níže a my se vám obratem ozveme. Pokud raději komunikujete po telefonu, tak se nám ozvěte na číslo: +420 775 140 895