
ŠKODA
FAVORIT GLXi COMFORT LINE
VÝROBCE ŠKODA
MODEL FAVORIT GLXi
EDICE COMFORT LINE
ROK VÝROBY 1994
STAV KM 22 604 km
PALIVO Natural 95
MOTOR 1.3 I4
VÝKON 54 PS / 90 Nm
PŘEVODOVKA 5-st. man.
PŮVOD Česká Republika
CENA PRODÁNO
O NAŠEM AUTĚ
Naše auto bylo prodané jako nové v září 1994 autorizovaným prodejcem Škoda FEMAT spol. s.r.o. Praha a u první majitelky zůstalo velmi krátce, kdy po měsíci přešlo do vlastnictví druhého majitele.
Ten vozidlo pořídil v říjnu 1994 s nájezdem 2200 km a řádně si po dobu vedl tankovací historii. V průměru projel 2 až 3 nádrže ročně a vzhledem k nízkému nájezdu takto pokračovali i další vlastníci v průběhu let.
Specifikace zahrnuje lakování červenou Sport Line, horní spoiler, spoiler SPORT, koncovku, koberečky, panel s hodinami a boční ofuky dveří.
K vozidlu jsou veškeré původní návody včetně servisní knížky, originální faktura za auto z podzimu 1994, zmíněná knížka s tankovací historií, protokoly z STK a kopie původního technického průkazu.
HISTORIE
Škoda Favorit je jedním z nejikoničtějších vozů československé automobilky Škoda, který znamenal výrazný krok kupředu v modernizaci její produkce. Vývoj vozu začal v polovině 80. let, kdy bylo zřejmé, že koncepce se zadním pohonem a motorem vzadu, typická pro tehdejší modely Škody, je zastaralá. V roce 1983 se začalo pracovat na zcela novém modelu s předním pohonem a moderní konstrukcí. Konečný design navrhl slavný italský designér Bertone, který dal Favoritu nadčasový vzhled, jenž byl na svou dobu velmi pokrokový. Automobil byl představen veřejnosti v roce 1987 a sériová výroba začala v roce 1988. Škoda Favorit byl hatchback s pětidveřovou karoserií, který byl navržen jako vůz nižší střední třídy.
Technicky byl Favorit významným krokem vpřed. Měl motor uložený vpředu napříč, což umožnilo lepší využití vnitřního prostoru a snížení hmotnosti. Základní čtyřválec o objemu 1.3 litru vycházel z předchozích modelů, ale byl značně modernizován. Vůz měl nezávislé zavěšení všech kol, pětistupňovou manuální převodovku a moderní bezpečnostní prvky na tehdejší poměry, jako například deformační zóny. Díky těmto inovacím byl Favorit dobře konkurenceschopný na západních trzích a stal se populárním nejen ve východním bloku, ale i v některých západoevropských zemích. Favorit si vydobyl pověst spolehlivého a jednoduchého auta, které bylo dostupné, snadno opravitelné a nabízelo solidní komfort.
V roce 1991 došlo k zásadní změně, když automobilku Škoda převzal německý koncern Volkswagen AG. Tento krok přinesl do výroby Favoritu vyšší standardy kvality, přísnější kontroly a zlepšení v oblasti techniky i výbavy. Výsledkem byl facelift vozu, který přišel v roce 1993. Změny zahrnovaly zejména úpravy exteriéru, jako byly nové nárazníky, modernizované světlomety, zrcátka a celkově kvalitnější zpracování karoserie. Uvnitř došlo ke zlepšení kvality použitých materiálů, ergonomie a výbavy. Automobil se díky těmto úpravám stal konkurenceschopnějším i na nejnáročnějších trzích.
Během své existence se Škoda Favorit dočkala celé řady speciálních edic, které byly zaměřeny na různé skupiny zákazníků. Mezi nejznámější patří například edice Black Line, Silver Line, Sport Line nebo Comfort Line. Každá z těchto verzí přinášela specifické prvky výbavy a designu, které odlišovaly vozy od standardních modelů a nabízely zákazníkům lepší komfort nebo sportovnější charakter.
Edice Comfort Line byla jednou z atraktivnějších variant Favoritu, která kladla důraz na pohodlí a lepší výbavu. V této edici byl vůz vybaven prvky, které v základní výbavě chyběly, například lepší čalounění, kvalitnější audiosystém, tónovaná skla a často i centrální zamykání či přední mlhová světla. Komfortní interiér měl pohodlnější sedadla a výbava odpovídala tomu, co v té době nabízely vozy vyšší kategorie. Comfort Line byl určen především zákazníkům, kteří chtěli spojit praktičnost Favoritu s větší dávkou pohodlí a elegance, a stal se oblíbenou volbou jak pro individuální zákazníky, tak i pro firmy.
Škoda Favorit se vyráběla až do roku 1995, kdy ji postupně nahradily modely Felicia, již plně vyvinuté pod taktovkou Volkswagenu. Přesto si Favorit uchoval své místo v historii jako přelomový model, který položil základy pro novodobý rozvoj značky Škoda a otevřel cestu k jejímu úspěchu na globálním trhu.
Kontaktujte nás
Líbí se vám jedno z našich aut nebo máte zájem o naše profesionální služby? Vyplňte prosím formulář níže a my se vám obratem ozveme. Pokud raději komunikujete po telefonu, tak se nám ozvěte na číslo: +420 775 140 895