
NISSAN
300 ZX Twin Turbo (Z32)
VÝROBCE Nissan
MODEL 300 ZX (Z32)
BARVA Aztec Red
ROK VÝROBY 1991
STAV KM 161 050 km
PALIVO Natural 98
MOTOR 3.0 Twin Turbo V6
VÝKON 283 PS / 375 Nm
PŘEVODOVKA 5-st. man.
PŮVOD Německo
CENA Na vyžádání
O NAŠEM AUTĚ
Tento konkrétní vůz byl v březnu 1991 dodán prvním majiteli prostřednictvím dealerství Autohaus Richt v německém Mönsheimu a je proveden v atraktivní červené barvě Aztec Red. Má karoserii 2+2 Targa s odnímatelnými střešními panely a interiér čalouněný původní antracitovou kůží, která zůstala v pěkném stavu. Pouze volant vykazuje známky stáří s popraskanou kůží, jinak je interiér zachovalý a bez poškození. Vybaven je mimo jiné automatickou klimatizací, tempomatem, původním rádiem s kazetovým přehrávačem a originálními 16palcovými koly.
Pod kapotou se nachází šestiválcový motor VG30DETT o objemu 3,0 litru se dvěma turbodmychadly, který je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Vůz je vybaven také systémem natáčecí zadní nápravy HICAS. Jedná se o evropskou specifikaci, ovšem s několika úpravami – má sportovní podvozek se sníženou světlou výškou, neoriginální koncové tlumiče a zadní světelný panel z japonské verze.
Auto bylo v roce 1997 vyvezeno do Švédska a do České republiky se dostalo v prosinci 2023. V posledních letech bylo využíváno jen příležitostně a aktuálně je registrované v ČR na soukromou osobu. Lak prošel profesionálním rozleštěním a ochranou voskem. Vůz má platnou technickou prohlídku, je bez úniků provozních kapalin a připraven k dalšímu používání.
Nissan 300 ZX Z32 byl ve své době považován za jeden z nejmodernějších sportovních automobilů a získal řadu ocenění. Tento kus představuje dobře zachovalý evropský exemplář s atraktivní výbavou a zajímavou historií, který má dnes čím dál větší hodnotu mezi sběrateli a milovníky youngtimerů.
HISTORIE
Nissan 300 ZX generace Z32 patří k nejikoničtějším japonským sportovním automobilům devadesátých let. Světové veřejnosti byl představen v roce 1989 na domácím trhu v Japonsku a krátce poté také ve Spojených státech a Evropě. Model navazoval na úspěšnou řadu Z, která od 70. let budovala pověst Nissanu v kategorii dostupných sportovních kupé. Design vozu, za kterým stál tým vedený Hitoshimu Tamurou, přinesl zcela nový směr s nízkou a širokou siluetou, zapuštěnými světlomety a moderním aerodynamickým tvarem. Vůz si rychle získal uznání nejen pro své jízdní vlastnosti, ale i pro vyspělé technologie, které v době uvedení patřily mezi špičku.
Základem evropské a americké verze byl motor VG30DETT, tedy vidlicový šestiválec o objemu tří litrů s dvojitým přeplňováním, který produkoval 280 koní a byl spojen s pětistupňovou manuální převodovkou nebo čtyřstupňovým automatem. Pohon zadních kol doplňoval systém natáčecí zadní nápravy HICAS, jenž zlepšoval stabilitu ve vyšších rychlostech a agilitu v zatáčkách. Kromě verze Twin Turbo byla nabízena i atmosférická varianta VG30DE. Karoserie byla k dispozici jako dvoumístné kupé, 2+2 Targa nebo kabriolet, přičemž Targa se stala jednou z nejoblíbenějších konfigurací.
V průběhu výroby, která probíhala od roku 1989 do roku 2000, vzniklo přibližně 164 tisíc vozů Z32. Z toho asi 73 tisíc připadalo na americký trh, který byl pro Nissan klíčový, zatímco evropské specifikace byly výrazně vzácnější a dnes patří mezi sběratelsky nejžádanější. Rozdíly mezi jednotlivými verzemi byly patrné především ve světelné technice, kde evropské modely dostaly větší směrová světla a odlišné zadní lampy. Japonci nabízeli také speciální edice, například model Fairlady Z v provedení 2by2, a na domácím trhu byla k dispozici i verze s pravostranným řízením a odlišným vybavením interiéru.
Zajímavostí je, že světlomety Z32 se staly tak ikonickými, že je později použil i Lamborghini Diablo po modernizaci v polovině devadesátých let. Vůz si vysloužil řadu ocenění včetně titulu „Import Car of the Year“ v USA a byl opakovaně zařazen do seznamu nejlepších sportovních automobilů dekády. Díky kombinaci nadčasového designu, vysokého výkonu a technologické vyspělosti se stal 300 ZX Z32 milníkem nejen pro značku Nissan, ale i pro celý segment japonských sportovních vozů. Dnes je ceněn jako kultovní youngtimer, přičemž dobře zachovalé evropské a vzácné limitované verze se stávají stále vyhledávanějšími sběratelskými kousky.
Kontaktujte nás
Líbí se vám jedno z našich aut nebo máte zájem o naše profesionální služby? Vyplňte prosím formulář níže a my se vám obratem ozveme. Pokud raději komunikujete po telefonu, tak se nám ozvěte na číslo: +420 775 140 895