
PORSCHE
911 Carrera (997.1)
VÝROBCE Porsche
MODEL 911 Carrera
BARVA Racing Yellow
ROK VÝROBY 2005
STAV KM 72 217 km
PALIVO Natural 98
MOTOR 3.6 F6
VÝKON 325 PS / 370 Nm
PŘEVODOVKA 5-st. aut. Tiptronic S
PŮVOD Japonsko
CENA 54 450 EUR
Možnost odpočtu DPH (21%) - 45 000 EUR netto
O NAŠEM AUTĚ
Připravujeme informace o vozidle.
HISTORIE
Porsche 911 generace 997.1 z roku 2005 je první fází modelu 997, který nahradil kontroverzně vnímanou generaci 996. Model 997.1 byl představen v roce 2004 a vstoupil do prodeje začátkem roku 2005. Jeho uvedení bylo přivítáno jako návrat k tradičním prvkům 911 (např. do výroby se vrátily kulaté světlomety), a designově i technicky působil vyváženěji než předchůdce, přičemž Porsche zdůraznilo lepší jízdní vlastnosti, kvalitu interiéru a celkově zlepšený dojem z vozu.
Technické parametry se v závislosti na konkrétní verzi liší — základní Carrera / Carrera 4 mají plochý šestiválec (boxer), objem ~3,596 cm³, výkon cca 325 koní (239 kW) při ~6800 ot./min, vrcholné verze Carrera S / Carrera 4S mají větší motor ~3,824 cm³ a výkon kolem 355 koní (≈ 261 kW) při ~6600 ot./min. Převodovky byly manuální šestistupňové, některé verze nabízely automatické Tiptronic S. Modely s pohonem všech kol (Carrera 4, 4S) přidávají trakci, ale také hmotnost. Výkon-hmotnostní poměr, aerodynamika, brzdy i odpružení byly oproti 996 výrazně vylepšeny. Například Carrera 4S v coupe verzi dosahuje zrychlení z 0-100 km/h kolem 4,8 sekund u verzí S, maximální rychlost se u těchto verzí blíží ~290-300 km/h, v závislosti na převodovce a konfiguraci. Spotřeba silně záleží na stylu jízdy, přibližně kolem 11-13 l/100 km v kombinovaném cyklu u vyšších výkonových verzí, nižší u slabších.
Mezi zajímavosti a fakta patří, že 997.1 je oblíbenou generací mezi puristy i mezi sběrateli, protože kombinuje klasický charakter 911 s modernějšími technologiemi — lépe odhlučněný interiér, komfortnější sedačky, kvalitnější materiály, ale stále velmi přímý kontakt s vozovkou. Verze Carrera S a 4S dostaly širší karoserii, širší kola a pneumatiky, větší brzdové kotouče, vylepšené odpružení a stabilizační systémy. Model Turbo 997.1 přinesl dvouturbový motor, trakci všech kol, přepracovaný podvozek a agresivnější vzhled, což jej činí vysoce ceněným.
Co se týče počtu vyrobených kusů, u verze 997.1 nejsou veřejně známé přesné kompletní cifry pro všechny varianty dohromady, ale je známo, že modely Carrera / Carrera S / 4 / 4S a další variace mají desetitisíce kusů vyrobených od roku 2005 do zavedení faceliftu (fáze 997.2) kolem roku 2008-2009. Například verze Carrera S 997.1 byla vyráběna v počtu přes 41 000 kusů.
Úpravy typu „Brabus“ u Porsche nejsou tak standardní jako u Mercedesu — to znamená, že tovární úprava od Porsche (např. verze „S“, „Turbo“, GT3, Turbo S) je to, co nabízí vysoký výkon, vyspělé brzdy, závodní prvky, ale pokud se mluví o Brabus-style tuningu, pak se obvykle jedná o aftermarketové úpravy: zvýšení výkonu (chip tuning, změna výfuků, přepracování sání), lehké změny karosérie (spoiler, širší kola, aerodynamické dodatky), interiéru (sportovní sedačky, karbon, Alcantara) a někdy vylepšené brzdové komponenty či odpružení. Tovární verze 997.1 nabízí dost vysokou úroveň už přímo z výroby, což aftermarket činí zajímavým pro ty, kteří hledají ještě ostřejší jízdní zážitek či vizuální rozdíly.
Kontaktujte nás
Líbí se vám jedno z našich aut nebo máte zájem o naše profesionální služby? Vyplňte prosím formulář níže a my se vám obratem ozveme. Pokud raději komunikujete po telefonu, tak se nám ozvěte na číslo: +420 775 140 895