
RENAULT
Mégane R.S. Trophy
VÝROBCE Renault
MODEL Mégane R.S.
BARVA Etoile Black
ROK VÝROBY 2019
STAV KM 49 295 km
PALIVO Natural 98
MOTOR 1.8 turbo I4
VÝKON 300 PS / 400 Nm
PŘEVODOVKA 6-st. manuální
PŮVOD Česká Republika
CENA 28 000 EUR
O NAŠEM AUTĚ
Naše auto bylo jako nové dodané v České Republice na konci roku 2019 autorizovaným dealerem Renault Auto Pokorný Brno.
Specifikace zahrnuje 19” kola Jerez Diamond, lakovaní Etoile černá, sportovní sedadla s alcantarovým čalouněním, manuální převodovku, soundsystem BOSE, multimediální systém R-LINK, adaptivní tempomat, LED světlomety a další.
Verze Trophy znamená, že oproti klasickému Mégane R.S. je auto vybaveno sportovním podvozkem Cup, který má tužší nastavení, silnější brzdový systém Brembo s červenými brzdiči a dvou silnými kotouči pro lepší chlazení, motor 1.8 TCe má zvýšený výkon z 280 na 300 koní, mechanický samosvorný diferenciál Torsen a drobné designové prvky.
Auto bylo od nového ve vlastnictví prvního majitele, má řádně vedenou servisní historii v autorizované síti se záznamy v digitální servisní knize a vedenými fakturami. Přední část je pokryta ochrannou fólií PPF a na celém autě je nanesena keramická ochrana. I přes svůj nájezd je v dokonalém stavu, jakoby včera vyjelo z linky.
HISTORIE
Renault Mégane RS Trophy byl představen koncem roku 2018 na autosalonu v Paříži jako vrchol nabídky sportovních verzí modelu Mégane čtvrté generace. Šlo o výkonnější variantu modelu Mégane RS, zaměřenou na náročnější řidiče a jízdu na okruhu. Vůz byl vyvinut divizí Renault Sport, která měla dlouhou tradici ve výrobě sportovně laděných vozů a motorsportu. Mégane RS Trophy přinesl nejen vyšší výkon, ale také řadu technických vylepšení oproti standardnímu modelu RS.
Pod kapotou se nacházel přeplňovaný čtyřválcový motor o objemu 1,8 litru, který díky použití turbodmychadla s keramickým ložiskem dosahoval výkonu 300 koní a točivého momentu až 420 Nm při použití automatické převodovky EDC. V případě manuální převodovky byl točivý moment omezen na 400 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládl vůz za přibližně 5,7 sekundy a maximální rychlost přesahovala 260 km/h. Mezi klíčové prvky patřil systém řízení všech kol 4Control, který zajišťoval lepší stabilitu i agilitu, a mechanický samosvorný diferenciál Torsen vpředu, který zlepšoval trakci při výjezdu ze zatáček.
Mégane RS Trophy byl vybaven sportovním podvozkem Cup, tužším nastavením tlumičů a výkonnějšími brzdami Brembo. Nabízel také sportovní sedadla Recaro s výrazným bočním vedením a řadu specifických designových prvků, jako byly červené detaily, větší difuzor a dvojitá koncovka výfuku. Jedním ze zajímavých faktů je, že se tento model stal základem pro ještě extrémnější verzi Mégane RS Trophy-R, která v roce 2019 vytvořila rekord pro předokolky na Nürburgringu s časem 7:40,1.
Renault Sport jako samostatná divize ukončila svou činnost v roce 2021, kdy bylo oznámeno, že značka Renault přejde pod nový sportovní brand Alpine. To znamenalo konec pro jméno Renault Sport, které bylo po desetiletí synonymem pro sportovní verze sériových modelů i úspěchy ve světě motorsportu. Mégane RS Trophy tak patří mezi poslední modely, které nesly logo Renault Sport a představuje tak závěr jedné významné éry ve sportovní historii automobilky Renault.
Kontaktujte nás
Líbí se vám jedno z našich aut nebo máte zájem o naše profesionální služby? Vyplňte prosím formulář níže a my se vám obratem ozveme. Pokud raději komunikujete po telefonu, tak se nám ozvěte na číslo: +420 775 140 895